සුවද කැකුළු

Saturday, October 29, 2011

නරියාගේ නඩු තීන්දුව


 ඔන්න ඉතිං දවසක් ගමරාළට ඕන උනා අං තට්ටුවක්.   ඒක ඉතිං ඉහේ පළදවන්න එහෙම නෙමෙයි. ගෙදර බිත්තියේ සවිකර   තියන්ට. එතකොට ඉතිං අලංකාරයිනේ. අනෙක තමයි ඉස්සර කාලේ මිනිස්සුන්ගෙ   විශ්වාසයක් තිබුණා මෙහෙම අං තට්ටුවක් ගෙදර බිත්තියේ  තිබුණොත් ඒක සෞභාග්‍යයට හේතුවක් කියලා. 
ඉතිං මේකට යොදා   ගත්තේ ගෝන අං හරි එහෙම නැත්නම් මුව අං හරි තමයි.  නමුත් කාලයක් ගතවෙන කොට ගෝනුන්ගේ අං වැටෙන බවත් එහෙමත් නැත්නම් මිය ගියාට පස්සේ අං තට්ටුව ගන්න පුළුවන් බවත් 
ගැමියන් කියන්නට වුනා. මුවන්ගේ අං තට්ටුව නම් ගන්න පුළුවන් වෙන්නේ  මිය ගියහම තමයි.

ගමරාළ අං තට්ටුවක් හොයාගෙන කැලෑවට ගියා. ඉතිං ඔහොම අං තට්ටුවක් හොයාගෙන හොයාගෙන කැලයේ ඈතටම ගිය ගමරාළට බලාපොරොත්තු වෙච්ච විදියට  අං තට්ටුවක් හොයාගන්න බැරිවුනා.  පස්සේ ගමරාළ හිතුවා මම තවත් කැලේ ඈතට ඇවිදිනවද? එහෙම නැත්නම් ආපසු ගමට යනවද කියලා.  ඔන්න ඔහේ එක්කෝ මේ ආපු එකේ තවටික දුරක් ගිහින් බලලා  ආපහු ගමට යනවා කියලා කල්පනා කලා.  ඉතිං ඔහොම ඉදිරියට යන ගමරාළට ටික දුරක් යද්දි කොටියෙකුගේ කෙදිරිලි හඩක් ඇහුනා.  කරදරයට පත් වෙලා ඉන්න කොටියෙකුගේ හඩක් කියලා ගමරාළට තේරුනා. එයා ඉතිං වටපිට සොයා බැලුවා.     
                                 
“ආහ්...!! මේ වළ ඇතුලේ ඉන්නේ. මොකද කොටිරාළ වලේ බැහැලා?  ගමරාළ කොටියාගෙන් ඇහුවා.
“හරි වැඩේනේ ගම මාමේ උනේ.  මං මේ වලට වැටුණා නොවැ. දැන් දවස් තුනක් ගතවුනා.  ගොඩ එන්න බැරි වුනා.  අනේ මාමේ මට පිහිට වෙන්න මාමේ. කොටියා ගමරාළට පිංසෙන්ඩු වුනා.

“කොහාමද බොල උඹට පිහිට වෙන්නේ උඹ නපුරු සතා නොවැ? මට මයි කරදරයට වැටෙන්ට වෙන්නේ නුඹව ගොඩ ගත්තොත් එහෙම...ගමරාල කිවුවා.

“අනේ මා ගැන ඔහොම හිතන්න එපා මාමේ. මං ගොඩ ගත්තොත් කියන ඕනම උදව්වක්  කරන්නම්.  මා ගොඩ නොගත්තොත් මෙතැනම මැරිලා යාවි.....

ඉතිං ගමරාළට බොහොම අනුකම්පා හිතුනා.

“හොදයි එහෙනම් මං උඹව ගොඩගන්නම්කෝ. ටිකක් කලබල නොවි ඉදින්කෝ. ...කියු ගමරාළ කැලයෙන් හයිය වැල් පොටක් කඩාගෙන ආවා.  ඉන්පස්සේ ඒ වැල්පොට වල ඇතුලට දැම්මා.  කොටියා ඒ වැල් පොට ඇග වටේ පටලවා ගෙන කටින් අල්ලා ගත්තා.  ගමරාළ වලට නැමී තිබුනු ගහක ආධාරයෙන් කොටියා ගොඩට ඇදලා අරගත්තා.  ගොඩට ආවට පස්සේ කොටියා මෙහෙම කිවුවා.

“මං දවස් තුනක් තිස්සේ මස් කැදැල්ලක් ලේ බිංදුවක් නැතුවයි හිටියේ. මට දැන් හොදටම බඩගිනියි. මං දැන් උඹව මරාගෙන කනවා....  ඔන්න එතකොට තමයි ගමරාළට දවල් තරු පෙනුනේ. ඒක වදින්න ගිය දේවාලේ ඉහේ කඩා වැටුනා වගේ වැඩක් නේ. ගමරාළට දැන් උතුර දකුණ මාරු වෙලා. හීන් දාඩිය දාලා. ගමරාළ වෙව්ලන හඩින් මෙසේ   කිවුවා.

“වලේ ඉදිද්දි නුඹ මට පොරොන්දු වුනා කිසිම කරදරයක් නොකරන බවට ඒ වගේම ඕන උදව්වක් කරන්නම් කියලත් කිවුවා. දැන් මා මරන්න හදන එක  යුතුකමක්ද?

“බඩගින්නේ ඉන්න කොට දෙන පොරොන්දු වලින් වැඩක් නැහැ. අනෙක කොටියෙක් දෙන පොරොන්දු මොලේ ඇති මිනිහෙක් පිළිගන්නවාද? මට දැන් ඕන උඹව මරාගෙන කන්නයි.....


ඔන්න ඉතිං ගමරාළත් කොටියාත් මේ විදියට තර්ක කරමින් ඉන්න කොට එතනින් ගමනක් යන්න නරියෙක් ආවා.  මද වෙලාවක් මේ රංඩුව දිහා බලාගෙන හිටි නරියා ටිකක් ලං වුනා.  නරියා දුටු ගමරාළ නරියාට නඩුව කිවුවා.  මේ කතාව අහගෙන හිටපු නරියා ටිකක් කල්පනා කලා.  “ඉක්මනින් මේ නඩුව විසදලා දුන්නොත්  ඔන්න නරිහාමිටත් වාසියක් වෙනවා.  කොටියා පගාවක් දෙන බවට ඉගියක් කලා. නමුත් කරුණු කාරණා හොදින් අවබෝධ කරගත් නරියා ඒ කතාවට රැවටුනේ නැහැ.

“හොදයි හොදයි...මම සාධාරණව නඩුව  විසදන්නම්කෝ.  හැබැයි ඉතිං මට  බලාගන්න ඕන මුල ඉදලම සිදුවුන දේවල්.  ඒ නිසා මුලින්ම දෙදෙනා හිටපු ආකාරයට ඉන්න ඕන. ගමරාළ මුලින් හිටපු තැන ඉන්න බලන්න. කොටිරාළ වලේ හිටපු විදියටම ඉන්න.  නරියාගේ නියමයෙන් කොටියා  ආපහු වලට පැන්නා.


“මං මුලින් හිටියේ මෙන්න මෙහෙමයි.  කොටියා කිවුවා.
“ඔන්න ඔහොමම කොටිරාළ දිගටම ඉන්න.  මං කතා කරනකම් ගොඩට එන්න බලන්න එපා. එහෙම කියපු ගමරාළ  නරියාත් එක්ක යන්න ගියා.
“ කිසිම දවසක කොටියෙකුට උදව් කරන්න එපා. කොටියාගේ පුරුද්ද තමයි තමාට උදව් කරපු එක්කෙනාව විනාශ කරන එක.  අනෙක  කොටියෙකු දෙන පොරොන්දු කාටද පිළිගන්න පුළුවන්.  කොටියෙක් විශ්වාස කරනවා නම් ඒ ඉතිං මැරුණු කොටියෙකු තමයි.  එහෙමත් නැත්නම් ඉපදුනේ නැති එකෙක් ගැන.  මෙහෙම කියපු නරියා ගමරාළට කරුණු පැහැදිලි කරදීලා යන්න ගියා.


2 comments: